Fuck You

Hej och välkommen till den första lektionen i Fuckyou-kunskap. Jag hoppas naturligtvis att det ska vara givande för dig och att du ska känna att det kan komma till användning!
Visst känns det härligt att börja sitt första inlägg med något så aggressivt som fuck you?
Here' goes:

Fuckyou-Kunskap

Fransmännen har en aggressiv variant. De kallar den Bras d'Honneur och slår med ena handen mot armvecket medan de kör upp den andra i en knuten näve. I Tyskland låter man långfingret hänga slakt i luften för att tala om att någon är impotent, medan i Afghanistan betyder tummen upp ungefär "kom och sitt på min snopp".
Fuck-tecknet är den bästa förolämpningen om man är feg, eller om orden tar slut. Ett långfinger står för revolt och revolt betyder förändring. Så fortsätt fucka. Inte bara för att det är så skönt och punkigt omoget. Fingret ger alla, även tjejer, en chans att snuska sig och hota omvärlden med penetrering.

Hoppas nu att ord-polisen låter mig stanna på denna sidan gallret...

Kommentarer
Postat av: Lill'Kim

haha jag har inte pekar fuck-you på flera år! jag har lixom glömt av det, men dte känns ju ganska olägligt att göra det på jobbet, elle? jag måste prova! annars är passiv-agressivitet oxå välldigt roligt, följt av arga mail!

2007-06-01 @ 20:40:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0