Hemligt Nummer

Det har ringt på min mobil hela dagen. Och jag har ingen aning om vem denna mystiska person är. Numret är dolt.

Jag vägrar därför rent systematiskt att svara. I don´t do secret numbers.

Det är ju liksom att gambla på en helt ny nivå att svara när någon ringer från skyddat nummer. Som rysk roulette. Det kan ju vara  p r e c i s  vem som helst i andra änden.

Ja typ någon från Säpo. Eller CSN. (du har tjänat för mycket pengar detta halvåret, vi måste tyvärr be dig betala tillbaka 9.000 kronor denna månaden). Eller någon rolig jävel som tjuvringer och försöker lura mig att säga dumma saker som sedan spelas in och spelas upp på illa valda tillfällen. Typ taxi-luringen. Eller någon person som jag har sagt upp kontakten med men som inte vet att jag har sagt upp kontakten med denne. Eller någon som har ringt fel. Eller från Sahlgrenska där någon kommit på att jag har en alldeles unik delikat sjukdom. Eller bara en helt vanlig telefonstönare.

Jag tar icke risken att fejsa.

Och what's up med att inte lämna ett meddelande efter pipet? Kan man inte stå för vem man är, eller vad man vill ska man inte ens ta upp telefonen och slå numret från första början. Eller är det så oviktigt, att man inte ens kan med att prata in ett meddelande, så kan man lika gärna ringa till BRIS och prata, istället för att ödsla min tid och energi på att undra vem som söker mig.

Fegsnöre.

Kommentarer
Postat av: LaToya

jag hinner fan gå i pension innan du skriver ett nytt inlägg

2007-07-17 @ 18:07:15
Postat av: Snygg sexig singel

Varför svarar du aldrig när jag ringer

2007-08-07 @ 23:41:29
Postat av: zara

men ja e ju hemlig :)

2007-09-09 @ 09:32:15
URL: http://zara82.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0