A Bad HairDay?

Läste en artikel i gårdagens .SE som jag känner att jag bara måste spara till eftervärlden. Det fick mig att fundera på hur många dåliga ursäkter det har fantiserats fram genom åren för att förklara varför man betett sig på ett visst sätt, mig själv inkluderad. "Spårvagnen krockade 2 gånger och sedan kom tullen och genomsökte efter knark. När jag väl äntligen kom av såg jag att jag hade åkt åt helt fel håll, hamnade vid Mariaplan när jag skulle till Härlanda".

Men den här tar ursäkterna till en helt annan nivå:
(en aning förkortad och återgiven fritt ur minnet):

"En kvinna åtalades under gårdagen för våld mot tjänsteman efter att ha först försökt smita ifrån biljettkontrollanterna på spårvagnen. När dom väl fick tag i henne skrek hon som en besatt och avfyrade flertalet välriktade sparkar mot en av kontrollanternas juveler. Hon erkände senare under förhör sitt beteende och förklarade det hela med att hon hade haft en riktigt dålig dag".

Fabulous!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0