PlastPåsar

Vi (jag) har en massa plastpåsar skräpandes runtom i vår lägenhet. Påsar som vi (jag) aldrig orkar rensa. Nej de syns oftast inte. Men när de gör det, tenderar de att bidra med att det ser lite skräpigt ut (måste jag erkänna), och gör lite/inget för att höja mysfaktorn i hushållet.
Men jag har mina små knep så att de ostört ska få leva med mig och framförallt undvikas att kallblodigt slängas av min pås-hatande sambo.
Knepen består i att gömma dem på allehanda ställen. (Alternativt göra höga skulpturer av dem för att de ska smälta in bland inredningen på ett naturligt sätt). Och därefter cirkulera skulpturerna för att undvika eventuella uppenbara upptäckter.
Detta är ett sannerligen svårt företag då undertecknad för nuvarande huserar på 49,6 kvadrat. Varken mer eller mindre. (Eller ja, egentligen 2 kvadrat vädringsbalkong också, men där kan jag inte lämna de stackarna. Då kan jag lika gärna ställa dem utanför Farbror Args dörr och plinga på. Självklart skulle jag springa därifrån för att undvika kölhalning).

Vad påsarna innehåller?

Ingen aning.

Antagligen något viktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0