Jag Ljuger Mig Blå

Vad är det för någon kraft som får i princip hela svenska (och utländska) folket att fläka ut hela sina liv på offentliga web-bloggar? Inte nog med att man kan läsa om vad

  • Lisa har på sig i tid och otid, eller att
  • Anki precis har ätit en macka med te och nu ska kolla på tv, eller hur
  • Petra inreder sitt hem på något maniskt manèr (som jag verkligen inte kan se någon njutning i), eller att
  • Madde är matmissbrukare och i spalt efter spalt räknar upp allt hon ätit idag (i gram, volym OCH mängd kalorier) och hur dåligt hon mår av det.

    Nej, utöver detta så blir vi matade (nästan helt ofrivilligt, och för att uttrycka det minimalistiskt, snudd på vulgärt) med bilder på hela skiten också.

    Jag har en helt egen liten teori om det där. Så svårt är det väl i och för sig inte att räkna ut - (alltså, vi snackar ju inte matte-e-svårt om man säger så - hint hint) - det är bara gammal hederlig...

    LOVE ME! LOVE ME! DEFINE ME! DEFINE ME!!!!

    [Och för er som var sjuka den dagen i skolan:
    Define = definiera, fastställa (bestämma) betydelsen av; vara utmärkande (karakteristisk) för.]

Jag själv däremot har en väldigt nykter syn på det hela. Berättar i princip ingenting som är sanning om mig, dig eller någon annan. Jag kastar bara skit på alla andra. Och bygger luftslott om migsjälv.

Vem fan vill läsa om en vanlig Svensson?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0