Oh Yes I Did!

Som jag har krystat, svettats, stånkat, stönat och gråtit.
Allvarets stund var till slut inne. Det var dags att få se dig. Nu stog jag där som ett fån. Allt var dimmigt och benen bar mig knappt. Jag såg dig ligga där men ändå inte. Alla runt mig rörde sig som i slowmotion. Jag kisade och försökte förstå vad det var jag såg.
Och så uppenbarade du dig för mig. Jag kände en sådan stolthet som bara nyblivna föräldrar kan känna. Du var det vackraste jag sett. Och jag har skapat dig - vilken känsla!

All denna möda.
Alla frågar om det var värt smärtan, förvirringen och maktlösheten. Och såhär i efterhand, ja. Det var det ju tydligen.

Som jag har längtat och bävat för detta. Där låg du. Jag klarade det!

Matte E.

Thank you and amen hallelujah!

Kommentarer
Postat av: zara

angelica, jag vill gärna vara med på doppresenten.. vet vilken bok det är, gav en sån till daniels son när han döptes..
Kram

2007-11-12 @ 07:21:58
URL: http://zara82.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0