Hur Vet Man Om Man Är En Looser?

Det är ju inte ofta som någon vågar påpeka det direkt. (Även om det skulle behövas).

Idag känner jag mig i särklass lösast här i stan. (Bra översättning förresten. Jag ska söka jobb som översättare på tv när jag blir stor. Kan vara bra med lite ungt friskt kött. För dom. Inte för mig. Nu tappade jag tråden. Helt.)

En riktig looser (Som jag. Idag. Endast alltså. Annars är jag bara fabulous. Fabulous Ms. Phalangie. Det har jag papper på. Eller har jag drömt det? Tråden, Regina, tråden...) är man om man:

  • sitter på biblioteket och ugglar, snikandes på internätet för att man har varit utan i 2 dagar (hemska tanke!), och vägrandes åka hem för
  • hemma är det konstiga (inbillade?) energier som gör att man inte kan slappna av. Än mindre sova
  • smyger undan sina chokladpapper för att undvika bibliotikariens arga blickar
  • man får inte kladda i de fina böckerna

Nej, nu ska jag ta mitt fabulous ass on the bus och ta tag i kragen på lösheten, hitta tråden (trådarna? var det flera? jag behöver minsann ett par tre stycken iallafall) och spotta choklad på bibliotikarien på vägen ut. 

Sedan ska jag springa för livet. 


Kommentarer
Postat av: F a s h i

Tjena påre! Nu finns det en liten quiz i våran blogg om våran ena bloggare. Det finns ett litet pris för vinnnaren, så var gärna med och tävla ^^
Kram

2007-10-03 @ 16:24:03
URL: http://fashi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0