Man Eller Mus?

Svenska Cupen, IFK Göteborg - Gefle IF, Ullevi


Ett gäng killar ~25 sitter och kollar på matchen och tjötar på bred göteborgska. Det börjar spöregna och paraplyerna fälls upp.

Kille 1: Faan vad ont jag får i nacken änna av att sitta såhär.
De andra håller med.
Kille 2 (en stund senare): Men döh, varför köper vi inte bara en sån där regnponcho för en tjuga?
Tystnad.
Kille 1 (efter ett tag): Därför att vi är män.


Det är tydligen fotboll idag. Väldigt viktig match.

Mucho importante.

Viktigt alltså att inte missa den. Och ännu mera viktigt att veta vilka som spelar matchen.
Jag är inte med i matchen.

Alltså vet jag inte.

Kommentar från okänd man som just sprang ut i regnet för att kolla på matchen:
"Men älskling, är du inte stolt över mig att jag är så manlig och har börjat gilla fotboll? Och sen spelar jag ju Fifa på tisdagar också!"
(Fifa = fotbollspel X-box. Tv-spel alltså, för er som inte är så uppdaterade. Reds. anm.)
Och detta utropas alltså med distinkt stolthet i rösten.

De är för rara de små liven.


Kommentarer
Postat av: zara

å va Emil e manlig då ;) han kollar både på fotboll å spelar fifa.. ha ha

2007-10-18 @ 20:34:03
URL: http://zara82.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0