Vad Skönt Att Man Är Mogen Nog Att Klara Av SjälvStudier

Idag har det känts väldigt viktigt att:

  • Kamma i ordning matt-fransarna.
  • Svara på gamla tråkiga email.
  • Betala äckliga små räkningar.
  • Läsa aftonbladet på nätet.
  • Fila naglarna.
  • Bädda sängen - pedantiskt.
  • Hela tiden fylla på vattenglaset.
  • Följdaktligen: toa minst en gång i kvarten.
  • Springa ner och kolla posten i trappuppgången.
  • Mer än en gång/dag.
  • Skruva fast handtaget i toa-dörren som har varit löst alldeles för länge.
  • Sortera färgtuberna efter färg, storlek och användningsområde.
  • Undersöka hur många olika frisyrer jag kan komma på under 1 minut.
  • Idè till handling - Testa: hur ser frisyrerna ut på mig i verkligheten?
  • Springa ner flertalet gånger på stan för små ärenden som jag glömde med flit den tidigare gången jag var nere.
  • Byta batterier på den avancerade miniräknaren.
  • Ojdå, batterierna var slut. 
  • Tvungen att gå ner på stan och införskaffa nya.
  • Kolla läget på gatan utanför.
  • Både en och två gånger.
  • Ringa telefonbanken för att kontrollera saldot. Är det möjligt att hon verkligen sa 138 kronor?
  • Krävs minst 2 kontroll-ringningar.


(För övrigt är jag en otroligt självdisciplinerad student.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0