Fredags-Phalangie Filosoferar

Mulet och uppehåll. Göteborgs absolut säkraste väder. Får Ms. Phalangie att bli sådär hemma-inne-mysig-skrota-runt-i-pappas-gamla-brandmans-mysbyxor-och-kanske-slänga-i-en-tvätt-eller-två-och-eventuellt-dra-ett-svep-med-dammsugaren-humör.

Fundering nummer 1) undrar varför jag gillar mulet väder så mycket?
Fundering nummer 2) när la jag i tvätten egentligen, har det gått 39 minuter?
Fundering nummer 3) varför har jag iskalla tår?
Fundering nummer 4) undrar just var jag städade undan raggarsockarna...
Fundering nummer 5) hur länge kommer den här blogghysterin fortsätta, och vad kommer att ersätta den?

Var på Henrik Schyfferts "90-talet: ett försvarstal" igår på Storan. Det var (som man säger om man ska hänga med lite) sjukt bra. Mycket humor, lagom med självinsikt och lite allvar.

Och det leder mig in på fundering nummer 6 och framåt. Han fick mina små hjärnceller att arbeta frenetiskt, och de håller fortfarande på faktiskt. Bra man det där, go see!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0