NyttighetsKommittèn Sammanträder

Det blev en väldans mysig lördag måste jag säga. Tre utomordentligt trevliga personer anslöt sig till den lilla håriga skaran i vårt hushåll.

Planen var att bara äta nyttig fruktsallad och möjligtvis en teeny weeny oskydlig klick lightglass.
 
Men sen råkade  visst A svänga ihop en kladdkaka. Fråga mig inte hur det hände, den bakade sig själv nästan skulle man kunna säga. Så helt plötsligt så satt vi där och tryckte i oss flötigheter istället utan vett och sans.

För att inte tala om vad lilla kära mormor hade med sig till mig igår. Hennes världsberömda små självsmältande nougatliknande marknadsgodis. Man kan inte neka till en hel burk med såna små härligheter, det kan man bara inte göra. Så dom simmar finfint i lilla maggen för tillfället.

Om det inte hade varit för min lilla (med betoning på lilla) joggingtur igår så skulle man nästan kunna tro att det gnager ett dåligt samvete längst därinne i min arma själ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0