Första Allvarliga Tecknet

Ja. Imorse bekräftades alla mina farhågor om att jag skulle gått och blivit kärring. På ett mindre bra sätt.

  • Tant sätter sig tillrätta på pendeltåg. Det vill säga, först av alla och med morgontidningen i högsta hugg. Givetvis sätter hon sig framlänges för att slippa bli yr under färd.
  • Tant uppmärksammar två styck ynglingar som sätter sig i sätet framför
  • Tant tycker att ynglingarna väsnas något ofantligt mycket
  • Tant suckar högljutt och liksom himlar med ögonen för att verkligen markera sitt missnöje
  • Ynglingarna drar ner fönstret så att tants frisyr blir förstörd, bara för att kunna slänga ut pappersflygplan
  • Nu är tant riktigt irriterad
  • Men hon kniper käft eftersom hon har onda aningar om att hon skulle kunna uppfattas som grinig kärring om hon yppar något
  • Ynglingarna river sönder alla plastpåsar och sprider över hela vagnen
  • Tant planerar noga sin flyktmanöver till den andra vagnen, det måste gå smidigt och omärkbart förbi för att undvika glåpord från ynglingarna
  • Ynglingarna går av
  • Tack gode gud

Pension nästa. De så kallade ynglingarna var uppskattningsvis 18 år.

Jag är 26.

Tack för mig.


Kommentarer
Postat av: pernilla

hahhaha! ibland är det jobbigt att inse att man är i alla fall på väg åt tanthållet...
men du är nog inte där riktigt ännu.
det är tonårsjävlarna som uppför sig värre och värre. (ooops. var det en tant-kommentar månne?)

2008-02-22 @ 11:56:51
URL: http://lillapernilla.blogg.se
Postat av: Kristian

Stackars tant. Vad ska man göra åt dagens ungdjävlar? Dom är ju värre än s.k. "kunddjävlar" som jag har att göra med dagarna i ända. :p

//Kristian

2008-02-25 @ 21:50:18
Postat av: Anonym

kunde inte sagt de bättre själv :)

2008-03-13 @ 12:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0