Dissad Av Ett Kloster

Jag trodde att kloster bara helgonförklarade människor, inte att de sysslade med idiotförklarande.
Försök att dölja eran förvåning när jag berättar att det är just det som har hänt.

Jag köpte en ost igår. Från Wästgöta Kloster. Ni vet, kändisklosterosten från TV. Nu har de fått en ny medlem i ostfamiljen (hur det nu har gått till, de är ju vigda åt gud och amen halleluja. Har väl tagit ett revben ur en annan klosterost och skapat denna som genom ett mirakel. Det verkar ju inte vara något problem annars menar jag).

Det speciella med den nya är att den innehåller endast 10% fetthalt. (Eller 90% fatfree if you will - americanstyle). (Vilket i och för sig inte brukar vara min stil). Men just i detta fallet var det den enda att tillgå, så jag fick nöja mig med the next best thing - tioprocentarn. (Den vanliga har 31%).

Den nya "nyttiga" osten har följdaktligen (31% - 10% ) = 21% stora hål. Vilket i sin tur leder till, och detta har ni som hängt med i texten redan förstått, mindre ost på mackan. Hade jag velat ha mindre ost på mackan hade jag tagit mindre ost på mackan, ok?

Summa summarum: klostret antyder att jag är dum i huvudet.

Tack och amen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0