Tant Phalangie Broderar

Följande sms-krig utspelade sig en strålande vacker söndagsförmiddag.
Starten: försök till att skicka mms till en av mina själsfränder, vi kan kalla henne Rimpan, på ett verk jag broderade i helgen : 

"Va skickar du för muffmess? Jag kunde inte ta emot. E de C naken me batongen eller? Skicka igen"
"Mms din mes. Kan inte din fattiga telefon acceptera det så kan det kvitta. Hör du det va va?! Det var en bild på mitt vackra broderi. I världsklass"
"Jag dyrkar Satan och säljer mig på gatan" (med bifogad bild på underverket).
"Nä. Nu driver du? Har du blivit sticktant? Du skämtar? Ja äter me mamma å pappa gött som snus. Ringer sen. Lööv"
"Fint ordspråk. Klassiskt å bra! Ska du ha den i brökorgen?"
"Jag ska ge den till C. Tyckte det skulle passa bra till hennes nya hem. När hon bjuder hem poliskollegor och så"
"Jag är på stan med migsjälv. Ska till en sybehörsaffär. Var i hellskotta finns det?"
"KnappLisa elle nåt typ vid Buttericks tror ja. Drottninggatan kanske? Knappar i hela rutan"
"Ja det är ju där du brukar hänga just det! Får man rabatt om man nämner ditt namn eller?"
"Ja fan. Säg bara Rimpan plus en. Länge leve broderier!"
"Fan Rimpan, hon säger här att du är skyldig pengar, att jag inte får rabatt. För hellskotta Rimpan, du vet att du får låna pengar av mig om du behöver garn. Du behöver inte snatta ok? Nu får jag stå här och skämmas. 4 nystan klarblå och 3 nystan gul är du skyldig. Jag betalar det men då vill jag ha din hemstickade flagga sen ok? Hejdå"
"Förlåt. De va så pinsamt. Har inte vågat berätta men ja e garnbesatt. Du ska få min flagga som tack för hjälpen ur träsket. Du är störd. Försöker du slippa sticka mer eller?"
"Sno med lite garn sen. Helst gult och blått"

Kommentarer
Postat av: Maja

Nej jag tror nog inte att just skitsnackat är könsrelaterat. Däremot det här att göra det bakom ryggen, känns mer att tjejer gör det. Killar känns rakare. Så är det här iaf.

2008-01-30 @ 18:45:58
URL: http://missmor.blogg.se
Postat av: Maja

Ja det är väl Norrlands inland i ett nötskal skulle jag tro. Blää. Men jodu, älskar Göteborg. Skulle gärna vilja bo där. :)

2008-01-30 @ 18:55:00
URL: http://missmor.blogg.se
Postat av: Maja

Mmm, jag har varit här i 6 år för mycket nu :P

2008-01-30 @ 19:12:30
URL: http://missmor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0