Väntar Med Spänning På Uppdatering:

kvinna 25, göteborg
kvinna 26, göteborg

Åldersnoja? Big no no.

Nej, i det här hushållet är det precis tvärtom. Snälla snälla gör mig vuxen nu! Låt mig bli smartare, snyggare och snällare.

Lättare sagt än gjort när man delar livet med åldersnojjornas gudfader själv. You heard me. Jag bor med mannen som inte ville bliva stur. Och det är inget vanligt fjanteri nu vi talar om alltså. Utan tvättäkta kriser som följer på varandra i maklig takt.

När någon* vill att hela världen ska fira henne med pompa och ståt (helst före, under och även efter själva födelsedagen) och gärna vrålar över hela kvarteret exakt hur många ljus som kommer vara på hennes tårta. Så vill någon annan** inte ens höra talas om tårta och ballonger ens på andras födelsedagar. Bara för att slippa påminnas om att tiden går.
Vi snackar stort ålderskomplex.

För en 25-årig man.

(Förklaring av asteriskerna känns överflödig här).


Kommentarer
Postat av: Rox

Är det verkligen sååååå illa..allvarligt?!?!
Det har ju gått lite för långt om din stora dag blir lidande för att han inte ville bliva stur...hmmm!
Något jag kan göra för att hjälpa till?
KRAMI

2008-02-05 @ 10:40:59
Postat av: Ms. Regina

Haha. Jag hänvisar till inlägget: "Jag ljuger mig blå". Inlägget är starkt överdrivet (däremot vill han absolut inte fira sigsjälv, och det blir bara värre och värre för varje år. Han får något plågat i blicken och 3 nya gråa hår för varje gång han tänker på det). Men ingen, och då menar jag INGEN, kan hindra mig att fira min dag. Så det så! =)

2008-02-05 @ 14:57:01
URL: http://angiejansson.blogg.se
Postat av: Rox

Alltid kul att överdriva lite....men jag vet ju hur jobbigt det var sist...hi hi!
Du ska fira med pompa och ståt!!!
Tjo flöjt från mig som gillar att bliva stur!

2008-02-05 @ 17:37:33
Postat av: pernilla

Tack för din snälla kommentar och - tack det samma!
Alltid kul att hitta en icke tonårig, icke dyslektisk bloggare. Nu har du fått ett nytt fan*!
(inte av den galna psykopatiska "ensam, ung kvinna söker"-typen, utan den mer normala "yeay, way to go!"-sorten!)

* that would be me.

2008-02-06 @ 09:11:31
URL: http://lillapernilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0